domingo, 28 de septiembre de 2014

Documental AIXÒ HA EIXIT

Després d'una estrena que ha comptat amb una crítica bastant bona feta pel respectable (al públic em referisc, clar està), Això ha eixit pot tornar a vore's de nou, o per primera vegada, a través d'aquest blog en l'apartat d'Antropología de Peníscola. Igualment, vull agrair les crítiques rebudes i la presència a l'auditori del Palau de Congressos de Peníscola a les persones que van voler invertir 1 hora i 40 minuts del seu temps personal per a vore un projecte que conta un fragment de la cultura de Peníscola. Pròximament s'editarà un DVD per a qui el vulga adquirir.

De la mateixa manera, m'agradaria expressar una cosa en relació a l'idioma en el què s'ha grabat aquest documental, el valencià. Quan es parla de cultura pròpia d'una societat (i ens endinsem al terreny de l'Antropologia), les coses han de ser contades en la seua llengua materna ja que si es fera al contrari es perdria el seu sentit narratiu. Tot i això, i com és comprensible, per a les persones que puguen vore aquest documental que no entenguen el valencià, els asseguro que simplement amb les imatges van a vore molt i conèixer molt sobre Peníscola. És la meua intenció doblar-lo al castellà per a millorar la seua difusió, però açò serà posible més endavant.

http://carlosblascogarcia.blogspot.com.es/p/antropologia.html

Tras un estreno que ha contado con una crítica bastante buena hecha por el respetable (al público me refiero, claro está), Això ha eixit puede volver a verse de nuevo, o por vez primera, a través de este blog en el apartado de Antropología de Peñíscola. Igualmente,  quiero agradecer las críticas recibidas, y la presencia en el auditorio del Palacio de Congresos de Peñíscola a quienes quisieron invertir  1 hora y 40 minutos de su tiempo personal para ver un proyecto que cuenta un fragmento de la cultura de Peñíscola. Próximamente se va a editar un DVD para quien lo quiera adquirir.

De igual forma, me gustaría expresar una cosa en relación al idioma en el que se ha grabado este documental, el valenciano. Cuando se habla de cultura propia de una sociedad (y nos metemos en el terreno de la Antropología), las cosas deben ser contadas en su lengua materna puesto que de lo contrario pierden el sentido nativo. Aún así, y como es comprensible, para las personas que puedan ver este documental que no entiendan el idioma valenciano, les aseguro que simplemente con las imágenes van a ver mucho y a conocer mucho sobre Peñíscola. Es mi intención doblarlo al castellano para mejorar su difusión, pero eso será posible más adelante.

http://carlosblascogarcia.blogspot.com.es/p/antropologia.html